porady



Porada podstawowa.

PAMIĘTAJ!
Zawsze przed zgaszeniem silnika wyłącz klimatyzację!
Uchroni to części elektryczne układu klimatyzacji przed uszkodzeniem.


Porada 1 - Dlaczego powinno się robić obsługę klimatyzacji co roku?

Pytanie to dotyczy głównie samochodów z klimatyzacją automatyczną. W tych autach, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej 8 stopni (wartość ta zależy od marki samochodu) układ klimatyzacji nie załącza się. Z tego powodu olej nie krąży po całym układzie, tylko zbiera się w zaglębieniach, a pod wpływem zimna zmienia swoją konsystencję. W efekcie tworzą się w nim grudki jak w niewymieszanym dobrze cieście. Po okresie zimowym przy pierwszym włączeniu klimatyzacji te grudki dostają się do sprężarki uszkadzając ją. W autach z klimatyzacją manualną - przeważnie, lecz nie zawsze - klimatyzację można włączyć także w zimę. Manualną kliamatyzację wystarczy serwisować raz na dwa lata.





Porada 2 - Jak często wymieniać filtr kabinowy (przeciwpyłkowy)?

Filtr kabinowy zatrzymuje kurz, pyłki, liście, owady i inne ciała obce znajdujące się w powietrzu. Dzięki niemu nie musimy się obawiać, że gdy włączymy nawiew, w naszą twarz polecą niezidentyfikowane obiekty. Wymiana raz w roku często nie wystarcza. Powinniśmy go wymieniać po zimie i przed jesienią. Koszt filtra oscyluje w granicach 20 zł. W naszym serwisie oferujemy - przy obsłudze klimatyzacji i przy ozonowaniu - usługę wymianę filtra GRATIS.




Porada 3 - Co jaki czas wymieniać olej w silniku?


Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, ilu specjalistów. Jedni mówią, aby wymieniać olej co 15 tys. kilometrów, inni że co 10 tys., a jeszcze inni, że co 30 tys. Najgorsze jest to, że każdy z nich ma racje. Okres pomiędzy wymianami oleju musimy dostosować do naszego samochodu. W nowych samochodach możemy sobie pozwolić na dłuższy okres pomiędzy wymianami, natomiast w starszych autach, gdzie silnik wytwarza więcej sadzy powinniśmy go skrócić. Oczywiście musimy pamiętać też, że jeżeli w ciągu roku robimy mniej kilometrów niż wynosi nasz okres pomiędzy wymianami, powinniśmy wymienić olej raz na 365 dni.


Porada 4 - Czas zimowy - czas wzmożonej pracy silnika


W okresie zimowym, gdy mróz na szybach maluje artystyczne wzory, nasz silnik musi pracować o wiele ciężej. W szczególnym stopniu podczas porannego rozruchu, gdy jego temperatura jest równa temperaturze powietrza. Wtedy to serce naszego samochodu jest najbardziej narażone na usterki. Duże spalanie, trudności z odpaleniem, kłęby dymu wydobywające się z rury wydechowej to tylko kilka z wielu zjawisk jakich jesteśmy świadkami zimową porą.
Nasuwa się pytanie: Co robić, aby nasz silnik jak najmniej odczuł minusowe temperatury? Przygotujmy się do zimy!
Wymieńmy olej (powinniśmy go wymieniać co roku) – ciecz przy minusowych temperaturach krzepnie, co zwiększa opór podczas rozruchu, a co za tym idzie, zwiększa także spalanie. Bywa to bardzo niebezpieczne w szczególności, gdy nieroztropny kierowca zaraz po uruchomieniu silnika zacznie się „spieszyć”. Tu rada AutoCentrumZąbki – pozwólmy naszemu autku się rozgrzać, poczekajmy chociaż chwilę przed wrzuceniem jedynki.
Kolejna sprawa to filtry, a w szczególności filtr paliwa jest bodźcem pomagającym silnikowi w „oddychaniu”. W filtrze gromadzona jest woda i inne substancje nie będące paliwem. Mróz + woda = lód!!! Zamarznięty filtr paliwa jest częstą przyczyną braku możliwości odpalenia silnika.
Sprawdźmy także inne płyny robocze. Płyn hamulcowy, płyn w układzie wspomagania i przede wszystkim płyn chłodniczy muszą spełniać swoją rolę, a nie być tylko wypełnieniem zbiorników do tego przeznaczonych. Płyn chłodniczy z biegiem czasu traci swoje właściwości. Jego temperatura zamarzania wzrasta. Skutki zamarznięcia płynu mogą być dla silnika wyrokiem śmierci. Łożysko w pompie cieczy chłodzącej jest smarowane płynem. Zmniejszone właściwości smarujące, a nie daj Boże zamarznięcie płynu, może doprowadzić do unieruchomienia pompy. Oznacza to jedno: Wymiana pompy, a często wymiana całego silnika, gdy pompa napędzana jest paskiem rozrządu.
Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na rozruch jest też akumulator, szczególnie w silnikach diesel'a. Jego sprawdzenie pozwoli uniknąć nieprzyjemnej sytuacji gdy nad ranem dopadnie nas mróz a rozrusznik będzie kręcił w „slow motion”.

Przygotowanie samochodu do zimy kosztuje w AutoCentrumZąbki tylko 50 zł (przy zakupie części w warsztacie).



Porada 5 - Dlaczego elementy zawieszenia lepiej wymieniać parami?


Zawieszenie w naszych samochodach jest w 90% symetryczne. Każda część ma po drugiej stronie samochodu swoje "rodzeństwo". Jeżeli po jednej stronie mamy część do wymiany, możemy być pewni, że jej odpowiednik po drugiej stronie jest już osłabiony i za chwilę także trzeba będzie go wymienić. Wyjątkiem są łożyska i sworznie, gdyż one pracują samodzielnie.



Darmowy Katalog SEO Woomin.BIZ.PL